tisdag, november 14, 2006

En djävulsk lärare

(alice) Höstterminen i 6an hade vi en lärare, han hette Henrik, han verkade rätt okej förutom att han hade en förfärlig frisyr.
Han hade också en manparfym som stank äckel, så min underbara fröken Sarah sa till honom att inte använda så mycket, han brydde sig inte. När min klass var på läger på basshomen (fantastiskt ställe), sista dagen, när de skulle städa satt det massa killar inomhus och spelade poker. Min mamma frågade Henrik om han kunde ta killarna utomhus så de inte var i vägen, han sa:
- Jag har inte lust..
Han städade inte ens.
Vi tyckte väldigt illa om honom, han var en förfärlig lärare också, vi fick gå och köpa baguetter under lektions tid och äta dem under NO lektionen t.ex.
Men en dag gick gränsen... Den dagen hade vi varit väldigt pratiga och störiga, så plötsligt slängde han en stol i golvet och sa:
-JÄVLA DAMPUNGAR, NI KOMMER ALDRIG KOMMA IN PÅ NÅGOT GYMNASIUM, ERA SMÅ APOR!!!!!!!!!
Sen stormade han ut ur klassrummet.

Lärare får bara inte bete sig så tycker jag, han fick sparken efter ett tag som tur var. Men det värsta av allt är att vuxna tror att vi överdriver eller hittar på, men jag tror faktiskt att jag underdriver...

Ville bara säga det så alla vuxna fattar vad vissa skolbarn står ut med, vi har det inte alltid så lätt som ni tror.

MVH en utterunge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar er blogg Utterungarna, ni är så coola.

Alice&Ella sa...

taaack