fredag, november 10, 2006

HAHAHA!


alice har lånat en bok med typ tusen miljoner roliga historier därför tänkte jag skriva några och visa en liten del av våran hysteriska humor.




vad heter du?
erstin.
men kåt då?
ja lite ibland.

alla barnen hade vita byxor förutom linda,
hon hade glömt sin binda.

jag har lagt det här hundrabitars pusslet på en månad.
men det är väl lång tid?
nä, på asken står det tre till fem år.

och nu en lång...
fyra nunnor hade fått lämna klostret under en helg.
På måndagen tog abbedissan dem i förhör och frågade om de hade begått någon synd.
Syster Amelie sade:
-Förlåt mig, kära moder, jag har syndat.Jag gick och såg en barn förbjuden film.
-Gud har förlåtit dig. Drick en klunk av det heliga vattnet, sa abbedissan.
Det gjorde Amelie och längt bak satt syster Dorothy och fnissade.
Sedan var det syster Benedictes tur:
-Förlåt mig, kära moder, jag har syndat. Jag har sagt fula ord.
-Gud har förlåtigt dig. drck en klunk av det heliga vattnet, sade abbedissan.
Det gjorde syster Benedicte och längst bak satt syster Dorothy och småskrattade.
Sedan var det syster Celines tur:
-förlåt mig, kära moder, jag har syndat. Jag har ljugit.
-Gud förlåter dig, drick en klunk av det heliga vattnet, sade abbedissan.
Det gjorde syster Benedicte och längst bak satt syster Dorothy och storskrattade.
Så var det syster Dorothys tur:
-Vad har du gjort som är så roligt? frågade abbedissan.
Jag har kissat i det heliga vattnet!

Inga kommentarer: