torsdag, november 23, 2006

lite konfetti av tankar

(alice) i skolan har vi sydamerika-tema, framför allt Frida Kahlo, Emiliano Zappata och Che Guevara. I klassrummet hänger en gigantisk banderoll med orden: JAG DÖR HELLRE STÅENDE ÄN LEVER PÅ MINA KNÄN som Zappata sa.
Jag målade ett porträtt av Frida Kahlo, hon är ju så himla vacker. Sen ska vi hänga upp en banderoll med Che Guevaras ord:
LA VICTORIA SIEMPRE (VI SKA ALLTID SEGRA, tror jag). Min skola är en friskola som ingen känner till, men den äger! Jag började ett år tidigare för att jag hoppade över sexårsverksamheten, fast jag hatar den historien men den förklarar mycket...
Idag kom också min mamma hem från Botswana, hon hade med sig roliga saker som t.ex. kycklingchips, 300 bilder som hon tagit och en jättefin tröja till mej! Jag borde resa mer, jag har bara varit på Irland och i danmark...

Tröjan föreställer tidningen Drum från 60-talet.

ALICE

1 kommentar:

Anonym sa...

Tröjan e snygg!
krmm // alvA:P