lördag, december 16, 2006

fantastisk lördag


(alice)
Kommer precis hem ifrån Ella! Jag sitter i soffan och är väldigt avslappnad efter ett långt bad. På min NO (naturorientering) fick vi göra hudkrämer med lukter och färger, å de funkar faktiskt. Min heter "polkagris", den luktar polkagris och är röd (på bilden).

kl. 15 idag ska vi gå ner till centralstationen och träffa mamma, sen ska hela familjen gå till liseberg och åka upp i gothia towers. Vi firar nämligen mammas födelsedag!!! det ska bli kul!!!

Jag stööör mej enormt mycket på Bratzdockor, vill leksakstillverkarna att nästa generation ska bli SOM DEM? I reklamen för "bratzdiamons 4-ever" säger berättarrösten: "stösta" istället för största och "du får ett diamantcertifikat så du har bevis på att diamanten är äkta!", yeah right... Det är väl så dum man blir om man leker med Bratz, resultatet: dum i skallen!...


-kom och lek med oss! bli dum i huvet! vi kan inte ens stava till huvet, hihi!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

hur gjorde du krämen?

Anonym sa...

Jag vill bli som den här killen. Grymt snygga leksaker från Muttpop. Keep on blogging!!!

Alice&Ella sa...

Cherry: jag vet inte riktigt... våran lärare blandade typ carbomer med Na 02 så det blev krämigt. sen fick vi tillsätta färg och lukt och grädde så det blev lite fett (jag tyckte att grädde lät liiite knäppt, men det verkar inte bli knäppt...) carbomer är nån bas-grej och Na 02 är frätande syra, fast den fräter inte när den kommer i kontakt med en bas...

Alice&Ella sa...

panda: jag vill ha en sån i julklapp!
fast knäppt namn...

Anonym sa...

blir man inte röd om man använder polkagrishudkrämen?

Alice&Ella sa...

nä, det syns inte