onsdag, december 06, 2006

konfetti av tankar 3

(alice)
ja, jag sitter och blir attackerad av kuddar, kastade av lillebrorsan som sjunger konstiga sånger (bolibappasut apolibapppa kolittaattaretaji, så sjunger han). Sen säger han -vill du va me på party? och så attackerar han igen, fast med kramar, han är faktist jättesöt oftast (nu när jag berättar låter det som han är 4, men han är en rolig 9 åring).

Idag hade vi ju barbapappa tema, det blev inga bra bilder precis... men jag kan säga att Ella föreställde barbapapa (rosa) och jag barbasmart (blå). förresten finns här en jättefin barbapapalänk, hans franska sida.

  • barbapapa.fr

  • skaffade mej en ny skrivbordbild på barbalala, hon som älskar musik!

    Idag har jag haft keramik i skolan, det är hur kul som helst. dessutom är det våran rektor som är lärare i det, det gör det hela lite mer speciellt...

    dagens skratt: min lillebrorsa låtsades att han pruttade ut enkronor, roligare än vad det låter!

    Jag och min lillebror har present-kalender, och igår blev jag överlycklig, jag fick en spongeBob squarepants-chokladkalender. Det näst bästa är att jag fick äta de 5 luckorna som jag inte ätit! hihi!

    detta hände mig häromdan: jag skulle följa min kompis Ange till spårvagnshållplatsen. Där satt 3 tjejer i min ålder och rökte, jag viskade till Ange "stackars tjejer" och hon höll med. Vi satte oss längre bort på en bänk, vi sneglade lite då och då på tjejerna, mest för vi tyckte synd om dem. Efter en stund kommer de fram och säger tyket:
    tjej 1: va fan glor ni på?
    Ange: Jag får se på vad jag vill.
    tjej 1: har nån sagt att du ska det eller?
    Ange: Nä
    tjej 2: äh, skit i dem, nu går vi!
    de gick iväg, ingen fara men jag fick mig en tankeställare.
    Jag menar, var är kärleken? Det är alltid folk som stirrar på mig och Ella, men vi bryr oss inte, för vi vet att det inte gör någon illa... iallafall, stackars tjejer...

    oj, mycket information för ett inlägg! jaja, hejdå då!!!
    /den coola utterungen

    2 kommentarer:

    turbotrollet sa...

    guuu va barbapapasidan var mysig. =) Tack för den tjejer!

    Alice&Ella sa...

    varsågod!!