lördag, januari 13, 2007

statsutfykt

(alice)
Idag har min familj varit på en liten utflykt, ända från såggatan till Annedal!

utflyktens början...
min lillebror och jag hade sovit över hos Ella, så mamma och pappa kom och hämtade oss kvart över tolv. Hemma hos Ella spelade vi Donkey Kong country 3, åt mackor och tittade i en GIGANTISK modebok...

Anhalt 1
Vi gick nerför såggatan, kom fram till det första stoppet: Videomix. Där hittade vi exakt vad vi behövde, de fyra magiska ;) dvd-filmerna. Så från videobutiken gick vi med filmerna "pirates of the caribbean: dead mans chest", "lonesome Jim", "the squid and the whale" och "pingvinresan".

Anhalt 2
öppet hus på det nya Dansforum, det har nämligen flyttat till järntorget på grund av ventilationsproblem. Där går min lillebror på breakdance, han är så grym! Där fanns det i alla fall gratis fika och asfina danssalar, vi vann till och med ett nyckelband!

Anhalt 3
vi tog spårvagnen till Vasaplatsen, sen gick vi därifrån till ett galleri för att se våran granne Pia Millheds utställning.
Den är jättefin, här är ett smakprov:



Där åt vi mycket opera mints och träffade en kille som sa till mig:
- min tolvåriga dotter har också en sån där sjal (jag hade på mig min lila palestinasjal), hon kallar det palestinasjal!
sen började han prata med min pappa och jag började sakta gå där ifrån... hahahahahahahahahaha!

Anhalt 4
Vi gick till min klasskompis pappas utställning på konstepidemin, Det är han (Pecka Söderberg) som gör skulpturer och en poet (Lina Ekdahl) som skrev dikter på heliumballonger och läste dem i små högtalare brevid vissa målningar och skulpturer:



Det stod en dikt på denna trämans tröja, men jag kommer inte ihåg den :(
Alla fick varsin heliumballong (halleluja!)
Så när vi kom hem blev det skitkul, tänk dig denna sången (från svampBob fyrkant) med heliumstämma:
"jag är en goofy goofer, jag!
du är en goofy goofer, du!
vi är alla goofy goofers
goofygoofygoofygoofer, JA"

Så nu sitter jag här hemma och halvtittar på "pirates of the caribbean", det är redan mörkt ute, hmmm...

Inga kommentarer: