fredag, mars 16, 2007

finally fredaaag!

(alice)
Älskar denna fredagen... bara 3 timmar skola haha I love it!

Dessutom har vi haft NO med våran asballa NO-lärare... Idag på No´n höll Martin ( NO-läraren) en pepsiburk med lite vatten över en brännare.
När vattenångan bildades och det kokade i burken lyfte Martin över burken till en bunke med kallvatten, vände burken snabbt upp och ner på och la burken i vattnet. Då knöcklade buken ihop sig jättesnabbt av sig självt!
Efter det skulle vi skriva vad som hänt och så vidare.

Efter det valde Martin först en elev som fick sätta på brännaren. Sen valde han en elev som fick göra experimentet igen... JAG! först ville jag inte men sen gjorde jag det i alla fall det var skitkul!
Det låter kanske inte jättespännade men jag valde att skriva om det i alla fall... Jag är lite flummig, jag veet...

pussgurkakramar från Alice!

2 kommentarer:

god_knows sa...

Du är inte ensam med att vara flummig...

Alice&Ella sa...

haha nej... ni är nog nästan lika flummiga som mej haha