söndag, april 22, 2007

Lady Sovereign


Vi hade ett interessant samtal om Lady Sovereign. Vi pratade om att hon är lite jobbig/för mycket/arrogant. Men sen kom vi på att nästan vilken manlig hiphoppare som helst kunde vara på samma sätt utan att någon skulle lägga märke till det... Vi tror att det är många som tycker Lady Sovereign är arrogant medans 50 cent eller Eminem är coola fast än han är värre än henne.
Det är en skillnad som i vi märker när vi är i skolan. Att lärarna blir extra arga på tjejerna i fall de gjort något dumt, bara för att tjejer ska ju uppföra sig och pojkar är ju pojkar. Det är så jobbigt, men det värsta är att lärarna inte vill erkänna det själva. Det värsta en lärare kan göra är ju att vara gammaldags och ojämställd.
Så nu har vi bestämmt oss för att Lady Sovereign är jättebra och att hon inte är arrogant utan självsäker!



Håller ni med? Eller har ni en annan åsikt?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med er! Och tycker att ni är så coola som tänker i sådana banor. / Johanna

Alice&Ella sa...

Tack! Vi tycker också att du är stentuff som tänker i sådana banor! :D

StarShip sa...

Indeed!

Lady SOV for president! =O

/ Jenni! :)

Svenny sa...

Bra sagt tjejer. Jag ar larare och jag hoppas att jag inte ar sadan. Forresten sa gjorde nagra av mina (tjej-)elever Lady Sovereign-frisyr pa mig for ett tag sedan. Snyggt.

Anonym sa...

det är iallafall en cool musik-video...

Alice&Ella sa...

ja hahaha rätt så :D