söndag, maj 06, 2007

Detta har hänt...

(Ella) Lördag: Jag tar det från början: Greta sov hos mig i fredags, på lördag mötte vi Ebba och Fanny ute på gården och åkte spårvagn till Liseberg. Vi mötte Bl a. Johanna utanför. När vi kom in gick vi till polketten och hämtade våra åkpass. Fanny och Ebba sprang iväg till Balder och Kanonen, medans jag, Georgia och några men gick och åkte Lisebergsbanan.
Efter det skulle vi åka flumride, fast Johanna skulle inte åka med. Hon ställde sig utanför ch spelade på Alladinhjulet, sedan, helt oväntat kom hon mot oss men ett stort smil och tre kilo choklad i handen! Lyckost johanna, jag vinner ALDRIG något där... förutom det stora (fula) pokémonfiguren som jag vann för tusen år sedan.
När vi åkt och spelat på hjul ett tag skulle vi äta. Vi ställde oss i kön på Burger king. Det var inte särskillt kul, EN OCH EN HALV TIMMA fick vi vänta. Dels för att det var ganska mycket folk, men mest för att killen i våran kassa var llååånngsaaaammm, han var väl antagligen ny, men GUD. När Georgia beställde en liten dricka, men sedan ändrade sig till en mellan blev han osäker och var tvungen att hämta en annan för att hjälpa honom...
Efter maten kände jag att jag ville åka en massa, så jag åkte BALDER för första gången ( jag vet att jag är lite sent ute, men jag har alltid varit lite feg när det gäller åkattraktioner på Liseberg) Den var jätterolig, verkligen!! Jag åkte också Spinnrock för första gången.
Mot slutet köpte sockervadd och stora klubbor, vi åkte sagoslottet och jag vann två små Centerpaket.
Jag, Ebba och Greta åkte hem vid åtta, så jag var hemma vid nio. Då kollade vi på "The holiday" och år underbart mat och supergod glass. En riktigt mysig kväll!

Söndag: Alice kom hit och hämtade mig. Vi gick upp till en kyrkogård och sedan till en lekplats och tog lite kort men hennes mobil. Efter det gick vi till mig och hämtade pantburkar. Vi gick ner till Ica och pantade och köpte lite godis. Sedan gick vi hem till Alice och satt vi datorn och photoshopade på en bild (fashioncoretemabilden).
När jag kom hem märkte jag att ingen var hemma, och jag hade inga nycklar. Så jag gick och klättrade lite i berget mellan mig och Alice, sedan gick jag hem till henne igen.

Nu är jag hemma och slappar, jag ska nog börja planera lite på klänningen jag ska sy till skolavslutningen och träna lite på min engelskaläxa. Fast mest känner jag bara för att sova...

Ha det så trevligt/ Trötta uTtERunGeN

Inga kommentarer: