söndag, maj 20, 2007

Öland!

(alice) Nu är jag hemma från Öland! *förbereder sig inför den långa berättselsen*

På onsdagen åkte jag på kvällen hem till Angelica. Vi packade och fixade lite. Sen ringde vi Irma och Linus och de kom till oss, vi satt och pratade och lekte med Ludde!

Jag är så rolig:

Jag (till Linus) : Jag tror inte att du gillar djur så mycket då...
Linus: Jo men jag gillar inte hundar...
Jag: Jamen varför är du vegitarian då?
Jag och Angelica GAPSKRATTAR men Linus kollar på oss som om vi var utomjordingar...

nedåt: Irma och Ludde (och jag i spegeln!)



Nästa morgon vaknade jag och Angelica kl 6 för att åka bil i 5 timmar. Det var tråkigt att åka bil, jag mådde illa och det hade ju sina (äckliga) konsekvenser om ni fattar...

När vi kom dit gjorde vi inte så mycket, tittade lite på "John Tucker must die". Vi kollade också i alla affärer på typ den enda gatan i Borgholm. Vi gick också till parken och lekta med Ludde.

nedåt: Ludde och min skugga från en gungbräda...



På fredagen spelade jag riktig golf för första gången, eller nej, nästan riktig golf... Vi stod på en lång rad och bara sköt iväg bollar, jag vet inte vad det kallas men jag vet att de gör det i "den där Mary". (komplicerat...).
Jag tyckte det var lite kul att precis ALLA där var klädda i dyra märkeskläder medans jag och Angelica hade mjukbyxor och stora munkjackor... Dessutom frågade vi massa folk om vilken av våra buketter som vi plockat var finast... (komplicerat igen)

Sen åkte vi hem och då köpte Angelica skitsnygga skor för 900:- (!!!).

Sen kommet jag inte ihåg mera från den dagen...

Oj sådan träningvärk man får av att spela golf...

På lördagen gick jag och Ange till Netto och köpte godis och ritblock, gick ner till lekparken och ritade lite...

Sen gick vi åkte vi med Tommy till Solidens slott...

nedåt: Angelica, Tommy och Ludde på Soliden.



Sen åkte vi och åt kroppkakor, mumsfillibaba!

Vid tio på kvällen åkte vi hem, kom från vid halv 3 ungefär... Fast jag sov ju ganska mycket under resan...

nedåt: Ölandsbron på kvällen...



Okej... Så det var det...

PS. Jag har kärat ner mig i tomater, mums... Framförallt minitomater, men jag åt 2 st stora tomater på vägen hem...

Jag lyssnar just nu på red light med Souixie and the banshees

6 kommentarer:

Solrosen sa...

du gillar tomater eller?

louise sa...

du har gjort mycket :P PHU! kan man säga ;)

Alice&Ella sa...

LÖÖV tomater, Ella me XD

Anonym sa...

Alltså nu har jag ( en helt vanlig svensson ) läst er kuliga blogg uppifrån och ner och ni verkar gilla dom där Souixie and the banshees , men har dom nån myspace typ???Skulle vilja höra vilka dom är :P

Getterna sa...

Knäppt att vi var på Öland sammtidigt, och båda bor i gbg xD
Fast jag åkte hem på söndagen :P

Elin sa...

åå va kul ni verkar ha haft!!