torsdag, november 30, 2006

Alice torsdag

(alice) internet har legat av i två dagar och äntligen är det tillbaks så jag kan skriva!
denna vecka blir det ingen "veckans outfit", vi har varit VÄLDIGT UPPTAGNA är jag rädd för...
iallafall såhär har min dag gått till:
vaknat en timme tidigare för att träffa min klass, för att vi ska åka till universeum på utflykt. Fast jag var då den enda som ville åka dit från klassrummet, så jag och min underbara fröken åker själva till universeum för att träffa hela klassen som väntar på oss...
På universeum träffar vi guider som visar oss runt lite, sen äter vi. Universeums akvarier är helt otroliga, man känner sig så liten i jämnfört med de gigantiska hajarna. Efter att jag sprungit upp och ner i universeums trappor lämnar jag det för att påbörja min långa resa till järntorget.

På Järntorget köper jag lite julklappisar, sen går jag till barnbokaffären "bokskåpet" där min mamma har vernissage. Bokaffären är skitgullig, den ligger i slutet av tredje långgatan om du vill titta (åt värmlandsgatan-hållet). Min mamma träffar jag där, efter en stund komer Ella och hjälper till att lägga upp tapenad-tilltugg. Känner att jag varit jätteklumpig idag, har vält ner massa tapenad-tilltugg (och på universeum tappade jag en skåpnyckel i nån rengskogslera. TRODDE jag, fast jag hittade den en liten bit där ifrån, hehe).

Efter vernissagen åt vi indiskt för att sedan äntligen gå hem...

imorgon ska jag göra 24 svåra mattetal INNAN skolan, wish me luck!
/den cooooooooola utterungen!

PS. Jag har börjat säja: "nejdå" och "jadå" hela tiden, men jag trivs faktiskt med det.