fredag, maj 18, 2007

Ellas vecka!!

Måndag: Jag, Greta och Ebba gick hem till Fanny efter skola, för vi skulle på match på Ullevi, IFK - Gävle. Vi åt hamburgare och var inne på msn. Vi bestämde att vi skulle möta Filip, Filip och Max på järntorget och ta sexan. När vi kom fram var vi lite tidiga och det fanns olika slags hoppborgar utanför, så jag och Ebba ställde oss i kö för en slags hinderbana. Filip och Max ställde sig i kö för en "slånervarannmedmjukapinnariluftensåattniramlarnerpåenmjuk stutsigmattasak" . När vi kom in hittade vi platser och satte oss ner för att kolla, men det gick inte så bra. Snabbt tappade vi intresset för matchen och satt bara och pratade. Framför oss satt två killar som snabbt utsåg Ebba till "årets diva" och att vi sa att vi kom etta i energikicken ( det gjorde vi inte ) till "årets skämt".
Matchen slutade 2-0 till IFK




Tisdag: Jag och Ebba gick hem till min moster Sofia för att jag skulle få en massa grejer av henne. En stor kasse ( jäkligt tung var den oxå, när jag bar hem den, men sofia bor inte så långt hemifrån) och en väska fylld med tidningar blev det. Efter att vi gått igen om allt och Ebba hade gått hem, gjorde vi en ugnspannkaka (som skulle nli vanliga pannkakor, men Sofia hdae ingen stekapanna) och åt mackor med keso tillsammans med Björn, Sofias kille. Jag och Björn hade ett långt samtal om Way out west, som han också vill gå på, respekt.



Mycket fint påslakan med moln på fick jag!!



Onsdag: Efter skolan följde Ebba och Greta med mig och Fanny till trummorna. Sedan gick jag, Greta och Ebba till en affär på Masthuggstorget för att köpa en låda med fack som jag behöver för att sortera mina pärlor, men det fanns inga kvar. Sedan gick vi hem till mig och Skulle baka chokladbollar, men Greta råkade få i för mycket mjölk, så det blev mer en stor mjuk klump av choklad som vi åt upp, lite kräkfaktor, men det var gott. Greta sov hos mig och vi kollade på Greys anatomy.


Torsdag: På morgonen satt jag och Greta vid datorn en stund och vi spelade Rumikub, ett brädspel med sifferbrickor, lite som Alfapet. Ebba ringde och vi gick ner i lokalen och dansade! Efter att Greta gått gick jag, mamma och Mysan till Janne och Laura och lilla söta Felix. Vi åt äppelpaj och gosade med Felix. Vi kollade på bilder från dit de ska flytta i Luxenburg... Det verkade jättefint. Efter det besöket gick vi till en godisaffär vid Sannaplan där de har jättegott godis, lite lisebergskänslan typ. (^^,) När vi kom hem kom Moster Bella och vi åt jättegod kyckling med potatis och grönsaker i ugnen med tzatsiki!! Vi kollade på Night at the museum och sen började vi kolla lite på Marie Antoinette, som jag såg med Alice och Dan på bio för ett tag sedan.

Nu är det fredag och jag har inte gjort särskilt mycket, planerar att gå till Billhälls (nej, förlåt, hemköp) och panta burkar. Annars ska jag nog ta det exeptionellt lugnt!

Just nu lyssnar jag på wannabe - Spice girls! HAHAHAHAHAHA hoho.. Alice skickade den till mig på msn.

Puss o kram!!! / E

2 kommentarer:

Fanny slash Amanda sa...

gud va sugen jag blev på godis bara för att du skrev om det. *dreglar*
måste till ica och köpa lite nu bara för det!

manda

Solrosen sa...

kul vecka, jag har nog inte haft det riktigt lika bra~~